Λίγα λόγια για εισαγωγή:
Είναι πολύ ενθαρρυντικό το ότι όσο περισσότερο υποχωρεί η αναίτια καθολική απαγόρευση της κάνναβης τόσο έρχονται στην επιφάνεια επιστημονικές ανακαλύψεις, έρευνες, εργασίες και μελέτες και ξεκινούν κλινικές μελέτες για την κάνναβη και τα κανναβινοειδή.
Ένα είναι σίγουρο, το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω πια, η κάνναβη ήρθε για να μείνει και να σώσει και ζωές.
Ο καρκίνος, μια από τις πιο δύσκολες, επίπονες και με τεράστιο κόστος σε ανθρώπινες ζωές ασθένεια αρχίζει να βρίσκει απάντηση, αντιμετώπιση και ίσως και θεραπεία. Από πολλά ερευνητικά κέντρα σε όλον τον κόσμο οι επιστήμονες εργάζονται εντατικά για να βρουν εφαρμογές των χημικών ενώσεων στην κάνναβη στην αντιμετώπιση του καρκίνου… και τα πρώτα αποτελέσματα είναι παραπάνω από ενθαρρυντικά.
Διάβασε τα άρθρα που μεταφράσαμε για δεις τι υπάρχει και τι έρχεται στον πόλεμο της ανθρωπότητας με σύμμαχο την κάνναβη κατά του καρκίνου.

Επιστήμονας εξηγεί πώς η κάνναβη σκοτώνει τον καρκίνο

HERB, “Scientist Explains How Cannabis Kills Cancer”[1], Delilah Butterfield[2], 18 October, 2016
[1] http://herb.co/…/10/18/dr-christina-sanchez-cannabis-cancer/
[2] http://herb.co/author/annawilcox/

Υπάρχουν μερικές ερευνητικές εγκαταστάσεις που πειραματίζονται με θεραπείες με τα κανναβινοειδή για τον καρκίνο. Ένας από αυτούς τους βασικούς θεσμούς είναι το Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης (Complutense University of Madrid[3]). Μια ομάδα βιολόγων και νευροεπιστημόνων μελετά τις επιπτώσεις της THC σε όγκους για πάνω από μια δεκαετία. Στο βίντεο που παρατίθεται στο τέλος του άρθρου, μια από τους βασικούς ερευνητές συζητά για το έργο τους. Παρακολουθήστε αυτήν την επιστήμονα να εξηγήσει το πώς η κάνναβη σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα.
[3] https://www.ucm.es/english

Η Dr. Christina Sanchez μιλά για την έρευνά της
Η Dr. Christina Sanchez[4] είναι μοριακή βιολόγος που ασχολείται με την έρευνα σχετικά με την κάνναβη και τον καρκίνο[5] [το άρθρο αυτό παρατεθείτε παρακάτω]. Είναι μέλος μιας μεγαλύτερης ομάδας, η οποία έχει ανακαλύψει ότι η THC σκοτώνει αποτελεσματικά όγκους τόσο σε καλλιεργημένα κύτταρα όσο και σε ζωικά μοντέλα. Μέχρι στιγμής, το έργο τους εστιάστηκε κυρίως στους καρκίνους του εγκεφάλου[6] [το άρθρο αυτό παρατεθείτε παρακάτω] και του μαστού[7] [το άρθρο αυτό παρατεθείτε παρακάτω]. Έχει δημοσιεύσει μέχρι στιγμής 56 επιστημονικές εργασίες[8].
[4] https://www.researchgate.net/profile/Cristina_Sanchez5
[5] http://herb.co/…/cancer-institute-finally-admits-marijuana…/
[6] http://herb.co/2016/07/01/cannabis-treat-brain-cancer/
[7] http://herb.co/2016/02/27/can-cannabis-fight-breast-cancer/
[8] https://www.researchgate.net/…/Cristina_Sanche…/publications

Να πως εξηγεί την εργασία της ομάδας:
“Αρχίσαμε να εργαζόμαστε σε αυτό το πρότζεκτ πριν από 12 ή 15 χρόνια και βασικά ήταν τυχαίο. Εργαζόμασταν τότε με αστροκύτταρα (κύτταρο του κεντρικού νευρικού συστήματος) και αποφασίσαμε να αλλάξουμε το μοντέλο και να εργαστούμε με κύτταρα αστροκυτώματος, τα καρκινικά κύτταρα.

Παρατηρήσαμε ότι όταν επεξεργαστήκαμε αυτά τα κύτταρα με κανναβινοειδή[9], η THC[10], το κύριο ψυχοδραστικό συστατικό της κάνναβης, δολοφόνησε τα κύτταρα σε εργαστηριακούς δίσκους Petri. Καταφέραμε να σκοτώσουμε τα κύτταρα”.
[9] http://herb.co/2016/02/06/top-10-cannabinoids/
[10] http://herb.co/2016/07/24/what-is-thc/

Από τους δίσκους Petri σε ζωικά μοντέλα
Μετά την επιτυχία με τα καλλιεργημένα κύτταρα, οι ερευνητές αποφάσισαν στη συνέχεια να πειραματιστούν με κανναβινοειδή σε ζωϊκά μοντέλα καρκίνου. Αντιμετώπισαν τρωκτικά με όγκους μαστού και εγκεφάλου με θεραπείες με κανναβινοειδή.

“Τα αποτελέσματα που λαμβάνουμε μας λένε ότι τα κανναβινοειδή μπορεί να είναι χρήσιμα για τη θεραπεία του καρκίνου του μαστού. Ξεκινήσαμε να κάνουμε πειράματα σε ζωϊκά μοντέλα γλοιοβλαστώματος, όγκων του εγκεφάλου και παρατηρήσαμε ότι τα κανναβινοειδή ήταν πολύ ισχυρά στη μείωση της ανάπτυξης όγκων”. – Dr. Sanchez

Πώς λειτουργεί;
Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι τα κανναβινοειδή όπως η THC και η CBD θανατώνουν αποτελεσματικά τα καρκινικά κύτταρα[11] [το άρθρο αυτό παρατεθείτε παρακάτω]. Αλλά πως; Τι έκαναν αυτές οι ενώσεις κάνναβης με τους όγκους;
[11] http://herb.co/2016/08/25/cannabis-kills-cancer/

“Τα κύτταρα μπορούν να πεθάνουν με διάφορους τρόπους. Μετά την θεραπεία με κανναβινοειδή, [τα κύτταρα του γλοιώματος] πεθαίνουν με τον καθαρό τρόπο. Αυτά αυτοκτονούσαν, κάτι που θέλουμε να έχουμε σε ένα αντικαρκινικό φάρμακο”. – Dr. Sanchez

Η Sanchez συνεχίζει να εξηγεί ότι τα κανναβινοειδή στοχοθετούν μοναδικά τα κύτταρα όγκου. Δεν έχουν καμία τοξική επίδραση στα φυσιολογικά, υγιή κύτταρα σε όλο το σώμα.

Δες το βίντεο:
Αξίζει να δεις όλο το βίντεο. Η Sanchez αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το ενδοκανναβινοειδές σύστημα και τα πλεονεκτήματα της θεραπείας με κανναβινοειδή σε σχέση με τη συνήθη χημειοθεραπεία μόνο.

“Science Explains How Cannabis Kills Cancer Cells | CBD-Healthcare News”
(Η επιστήμη εξηγεί πώς η κάνναβη σκοτώνει τα κύτταρα του καρκίνου | CBD-Healthcare News)
Youtube βίντεο διάρκειας 00:05:21
Κανάλι CBD-Healthcare https://www.youtube.com/channel/UCJDSiGcvAiS5it0z6X1z2aw
Δημοσιεύθηκε στις 6 Οκτωβρίου 2015

Το Ινστιτούτο Καρκίνου επιτέλους αναγνωρίζει ότι η κάνναβη σκοτώνει τον καρκίνο

HERB, “Cancer Institute Finally Admits Marijuana Kills Cancer”[1], Kate Blackstone[2], 02 October, 2015
[1] http://herb.co/…/cancer-institute-finally-admits-marijuana…/
[2] http://herb.co/author/kblackstone/

Ο καρκίνος σκοτώνει σχεδόν 600.000 αμερικανούς/αμερικανίδες ετησίως. Και μόνο φέτος, θα διαγνωσθούν περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια άτομα. Έχει δαπανηθεί τόσο πολύς χρόνος και έρευνα πάνω στη θεραπεία του καρκίνου τις τελευταίες δεκαετίες. Ωστόσο, λόγω του στίγματος που σχετίζεται με τη κάνναβη, αυτό το φυτό θαύμα έχει αγνοηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις κυβερνήσεις και τους ερευνητές ως μια πιθανή θεραπεία – ή τουλάχιστον ως ένα βασικό κομμάτι σε μια θεραπεία.

Η αρχική παραδοχή
Τον Αύγουστο του 2015, το Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου (National Cancer Institute, NCI[3]) δημοσίευσε μια έκθεση στην ιστοσελίδα του, η οποία δήλωνε ότι η “κάνναβη σκοτώνει τον καρκίνο”[4]. Ναι, σωστά διαβάζεις – η κάνναβη σκοτώνει τον καρκίνο.
[3] http://www.cancer.gov/
[4] http://www.politicususa.com/…/u-s-governments-department-he…

Γνωρίζουμε ότι η κάνναβη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ιατρικούς σκοπούς[5] για την ανακούφιση των συμπτωμάτων πολλών χρόνιων ασθενειών. Στην πραγματικότητα, η κάνναβη έχει χρησιμοποιηθεί για ιατρικούς σκοπούς για πάνω από 3000 χρόνια.
[5] http://dailycaller.com/…/…/df_ismarijuanamedicine_4_2015.pdf

Τα πιθανά οφέλη της φαρμακευτικής χρήσης της κάνναβης[6] για άτομα που ζουν με καρκίνο (και άλλες χρόνιες ασθένειες) περιλαμβάνουν:

Αντι-ναυτία
Ενθάρρυνση της όρεξης
Ανακούφιση από τον πόνο
Βελτιωμένος ύπνος
[6] http://herb.co/…/20/10-of-many-health-benefits-of-marijuana/

Οπότε, πώς η κάνναβη σκοτώνει τον καρκίνο;
Υπάρχουν τουλάχιστον 21 χημικά συστατικά που βρίσκονται στη κάνναβη που ονομάζονται κανναβινοειδή[7]. Αυτές οι χημικές ουσίες ενεργοποιούν ειδικούς υποδοχείς που βρίσκονται σε όλο το σώμα για να παράγουν φαρμακολογικές επιδράσεις στο κεντρικό νευρικό σύστημα και στο ανοσοποιητικό σύστημα. Αυτές είναι οι φυσιολογικές και βιοχημικές αλλαγές στο σώμα που παράγονται από ένα φάρμακο σε θεραπευτική συγκέντρωση.
[7] http://herb.co/…/21/how-cannabinoids-interact-with-the-body/
Η THC[8] (δέλτα-9-τετραϋδροκανναβινόλη) είναι το κύριο ψυχοδραστικό συστατικό που βρίσκεται στη κάνναβη. Υπάρχουν όμως και άλλες ενώσεις όπως η κανναβινόλη (cannabinol, CBN), η κανναβιδιόλη (cannabidiol, CBD), η κανναβιχρωμένη (cannabichromene, CBC), η κανναβιερόλη (cannabigerol, CBG), η τετραϋδροκανναβιβαρίνη (tetrahydrocannabivarin, THCv) και η δέλτα-8-THC που μπορούν να έχουν φαρμακολογικές επιδράσεις. Για παράδειγμα, η CBD είναι γνωστό ότι έχει σημαντική αναλγητική και αντιφλεγμονώδη δράση χωρίς την ευφορία που παράγει η THC.
[8] http://herb.co/2015/03/24/what-is-thc/

Κατά τη διάρκεια μιας διετούς μελέτης, ομάδες ποντικών και αρουραίων έλαβαν διάφορες δόσεις THC σε τροφή με σωλήνες. Διεξήχθησαν επίσης δοκιμές μιας ποικιλίας καρκινικών κυττάρων.

Εδώ είναι αυτά που βρήκαν:
Τα κανναβινοειδή μπορούν να μειώσουν την ανάπτυξη του όγκου προκαλώντας κυτταρικό θάνατο, εμποδίζοντας την ανάπτυξη των κυττάρων και εμποδίζοντας την ανάπτυξη αιμοφόρων αγγείων που απαιτούνται για την ανάπτυξη όγκων.
Οι εργαστηριακές εξετάσεις σε ζώα έδειξαν ότι τα κανναβινοειδή μπορεί να είναι ικανά να εξοντώσουν τα καρκινικά κύτταρα ενώ παράλληλα προστατεύουν τα φυσιολογικά κύτταρα.
Τα κανναβινοειδή μπορούν να προστατεύσουν από φλεγμονή του παχέος εντέρου και μπορεί να έχουν πιθανότητες στη μείωση του κινδύνου καρκίνου του παχέος εντέρου και πιθανώς στη θεραπεία του.
Μια εργαστηριακή μελέτη της THC σε κύτταρα καρκίνου του ήπατος έδειξε ότι υπέστησαν βλάβη ή ότι σκότωσε τα καρκινικά κύτταρα.
Η ίδια μελέτη της THC σε μοντέλα καρκίνου του ήπατος έδειξε ότι είχε αντικαρκινικά αποτελέσματα.
Η CBD μπορεί να κάνει την χημειοθεραπεία πιο αποτελεσματική
Πηγή: Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου

Μια μελέτη για την υγεία των ανδρών[9] αποδεικνύει ότι η κάνναβη μπορεί να σκοτώσει τον καρκίνο: Μια ανάλυση σε 84.170 συμμετέχοντες εξέτασε τη σχέση μεταξύ της χρήσης της κάνναβης και της εμφάνισης του καρκίνου της ουροδόχου κύστης. Για πάνω από 16 χρόνια διαπίστωσαν ότι 89 χρήστες κάνναβης ανέπτυξαν καρκίνο της ουροδόχου κύστης σε σύγκριση με 190 άνδρες που δεν ανέφεραν χρήση κάνναβης. Μετά τη διαίρεση της μελέτης με βάση την ηλικία, τη φυλή, την εθνικότητα και το δείκτη μάζας σώματος, η χρήση κάνναβης συνδέθηκε με μείωση κατά 45% της συχνότητας εμφάνισης καρκίνου της ουροδόχου κύστης.
[9] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25623697?dopt=Abstract

Συμπερασματικά, πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι το δυναμικό της κάνναβης είναι ικανό να σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα. Ωστόσο, ελάχιστες από αυτές τις μελέτες έχουν γίνει σε ανθρώπους. Μόνο μια χούφτα κλινικών δοκιμών έχει πραγματοποιηθεί με ανθρώπους, οπότε είναι πολύ νωρίς για να πούμε εάν τα αποτελέσματα θα λειτουργήσουν επίσης και στον άνθρωπο. Τα καλά νέα είναι ότι η εργασία γίνεται και το θέμα κερδίζει ενδιαφέρον μεταξύ των ερευνητών.

Δες την πλήρη έκθεση[10] από το NCI που εξηγεί τα ευρήματά τους.
[10] http://www.cancer.gov/about-cancer/treatment/…/cannabis-pdq…

Νέα έρευνα επιβεβαιώνει ότι η κάνναβη σκοτώνει τον καρκίνο του εγκεφάλου και όχι τον εγκέφαλο

HERB, “New Research Confirms Cannabis Kills Brain Cancer, NOT Your Brain”[1], Delilah Butterfield[2], 01 July, 2016
[1] http://herb.co/2016/07/01/cannabis-treat-brain-cancer/
[2] http://herb.co/author/annawilcox/

Κάποιοι μπορεί να πιστεύουν ότι αυτό είναι πολύ καλό για να είναι αλήθεια. Η κάνναβη πραγματικά να σκοτώνει κύτταρα του καρκίνου του εγκεφάλου; Οι κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους αναμένουν αποτελέσματα, αλλά πρόσφατη έρευνα δίνει ελπίδα. Οι επιστήμονες έχουν εξετάσει την THC ως φυσικό κατασταλτικό όγκων για σχεδόν δύο δεκαετίες. Τα ευρήματά τους θα σε εκπλήξουν.

Η κάνναβη και ο καρκίνος του εγκεφάλου
Μια ομάδα Ισπανών ερευνητών έχει ερευνήσει για την θεραπεία του καρκίνου[3] με βάση την κάνναβη για σχεδόν δύο δεκαετίες. Η ομάδα είναι από το Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης. Μέχρι στιγμής, μερικά από τα πειράματά τους είναι κάτι παραπάνω από θαυμαστά.
[3] http://herb.co/…/cancer-institute-finally-admits-marijuana…/
Η ομάδα, με επικεφαλής τους καθηγητές Guillermo Velasco[4] και Manuel Guzman[5], δοκιμάζει την ικανότητα της θεραπείας με κανναβινοειδή[6] στο να σκοτώνει τα κύτταρα του γλοιώματος. Τα γλοιώματα αποτελούν το 80% όλων των κακοήθων καρκίνων του εγκεφάλου. Στην πραγματικότητα, είναι μια από τις πιο επιθετικές μορφές καρκίνου[7] εκεί έξω. Μόλις το γλοιοβλάστωμα φτάσει στο στάδιο 4, το μέσο προσδόκιμο ζωής είναι μικρότερο από δύο χρόνια. Η αντιμετώπιση του γίνεται με χειρουργική επέμβαση και παραδοσιακές θεραπείες όπως ακτινοβολία και χημειοθεραπεία.
[4] http://www.bbm1.ucm.es/cannab…/guillermovelascoinicio_en.htm
[5] http://www.bbm1.ucm.es/cannabis/manuelguzmaninicio_en.htm
[6] http://herb.co/…/why-are-cannabinoid-receptors-so-important/
[7] http://herb.co/…/cancer-institute-finally-admits-marijuana…/

Με τέτοιες ζοφερές διαγνώσεις, η ανάπτυξη αποτελεσματικών εναλλακτικών λύσεων θεραπείας είναι μια απόλυτη ανάγκη. Ευτυχώς, η ομάδα της Μαδρίτης τα κατάφερε εκεί όπου λίγοι θα σκέφτονταν ότι θα τα καταφέρουν.
Πίσω στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ο Dr. Velasco και η ομάδα του είχαν μια σημαντική ανακάλυψη. Εφάρμοσαν εκχυλισμένη THC[8] σε κύτταρα γλοιοβλαστώματος που καλλιεργούνται εκτός του σώματος. Η THC είναι η κύρια ψυχοδραστική ένωση στην κάνναβη. Αυτό που έγινε σόκαρε τους ερευνητές σε όλο τον κόσμο. Τα καρκινικά κύτταρα σταμάτησαν να αναπτύσσονται. Αργότερα, τα κύτταρα όγκου[9] άρχισαν να πεθαίνουν.
[8] http://herb.co/2015/03/24/what-is-thc/
[9] http://herb.co/20…/…/21/cannabis-saved-terminal-lung-cancer/

Αλλά πως; Φαίνεται ότι η THC σκοτώνει τα κύτταρα του γλοιοβλαστώματος με διάφορους τρόπους. Η THC και άλλα κανναβινοειδή[10] κόβουν την παροχή αίματος στον όγκο και προκαλούν αυτοκτονία στα καρκινικά κύτταρα.
[10] http://herb.co/2016/02/06/top-10-cannabinoids/

Θάνατος από πείνα
Το 2004[11], οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κάνναβη μεταβάλλει τα γονίδια που παράγουν μια ένωση γνωστή ως VEGF, που σημαίνει Vascular Endothelial Growth Factor (Αγγειακός Ενδοθηλιακός Αυξητικός Παράγοντας). Αυτή η ένωση βοηθά στην ανάπτυξη νέων αιμοφόρων αγγείων. Όταν τα καρκινικά κύτταρα αρχίζουν να μεγαλώνουν, πρέπει να αρχίσουν να δημιουργούν τα δικά τους αιμοφόρα αγγεία για να τροφοδοτούνται με αίμα.
[11] http://cancerres.aacrjournals.org/content/64/16/5617

Οι Ισπανοί ερευνητές χορήγησαν σε ποντίκια και σε δύο ασθενείς με καρκίνο του ανθρώπινου εγκεφάλου με κανναβινοειδή φάρμακα. Και στα δύο μοντέλα, μειώθηκε η VEGF, περιορίζοντας την παροχή αίματος στους όγκους. Αυτό το εύρημα ήταν πραγματικά πρωτοποριακό. Σε συνδυασμό με πρόσθετες ενδείξεις[12] ότι η κάνναβη μπορεί να επιβραδύνει την ανάπτυξη των όγκων, η υπόθεση με κανναβινοειδή φάρμακα συνέχισε να γίνεται όλο και ισχυρότερη.
[12] https://www.sciencedaily.com/releas…/2014/…/140714100339.htm

Αυτοκτονία κυττάρων
“Prof. Vallesco explains his research on cancer-fighting properties of cannabis ::: MCBikeTour2013”
(Ο καθηγητής Vallesco εξηγεί την έρευνά του σχετικά με τις ιδιότητες της κάνναβης στην καταπολέμηση του καρκίνου ::: MCBikeTour2013)
Youtube βίντεο διάρκειας 00:03:16
Δημοσιεύτηκε στις 16 Μαΐου 2013

Μια άλλη σημαντική ανακάλυψη είναι ότι τα κανναβινοειδή μπορεί στην πραγματικότητα να σκοτώσουν τα καρκινικά κύτταρα. Οι ενώσεις στο φυτό εμπόδιζαν τους όγκους να αναπτυχθούν, άρχισαν να τους λιμοκτονούν, κόβοντας την παροχή αίματος και τελικά προκαλώντας αυτοκαταστροφή των καρκινικών κυττάρων. Αυτή η αυτοκαταστροφή είναι μια μορφή που οι επιστήμονες αποκαλούν “προγραμματισμένο κυτταρικό θάνατο”.

Ο προγραμματισμένος κυτταρικός θάνατος συμβαίνει με δύο τρόπους: απόπτωση και αυτοφαγία. Τόσο η απόπτωση όσο και η αυτοφαγία είναι φυσιολογικές για τα κύτταρα. Όταν ένα κύτταρο γίνει πολύ παλιό (γεράσει) ή καταστραφεί, το σώμα χρησιμοποιεί αυτούς τους μηχανισμούς για να εξαλείψει το άχρηστο κύτταρο.

Για κάποιο λόγο, τα καρκινικά κύτταρα δεν αυτοκαταστρέφονται. Αντίθετα, συνεχίζουν να αναπτύσσονται και να αναπτύσσονται, προκαλώντας απειλητικούς για τη ζωή, όγκους. Στις έρευνές τους, οι Ισπανοί ερευνητές διαπίστωσαν[13] ότι η THC προκάλεσε στα καρκινικά κύτταρα “αυτο-πέψη” ή μια υποβολή σε αυτοφαγία.
[13] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2673842/

“Στην πραγματικότητα, ανακαλύψαμε έναν νέο μηχανισμό μέσω του οποίου τα κανναβινοειδή ενεργοποιούν ένα μονοπάτι σηματοδότησης που αναπαριστά αυτό που ονομάζουμε αυτοφαγία, το οποίο θα ήταν σαν την αυτο-πέψη των κυττάρων. Έτσι, όταν τα κανναβινοειδή δεσμεύονται στα κύτταρα, ενεργοποιούν τον κυτταρικό μηχανισμό σηματοδότησης.

Ένα από τα πράγματα που ενεργοποιούν είναι μια όμοια με αυτο-πέψη του κυττάρου που οδηγεί στον θάνατο των καρκινικών κυττάρων.” – Dr. Velasco

Το απίθανο είναι ότι αυτός ο κυτταρικός θάνατος συμβαίνει μόνο στα καρκινικά κύτταρα. Τα κανονικά κύτταρα στο σώμα παραμένουν άθικτα. Αυτό το εύρημα είναι ενδιαφέρον καθώς από το 1998 η ίδια ομάδα ερευνητών διαπίστωσε[14] ότι η THC προκαλεί επίσης απόπτωση στα κύτταρα του γλοιώματος. Έτσι, τα κανναβινοειδή σκοτώνουν τα καρκινικά κύτταρα χρησιμοποιώντας και τους δύο μηχανισμούς του προγραμματισμένου κυτταρικού θανάτου.
[14] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9771884

Με όλο αυτό το δυναμικό, είναι καιρός να έχουμε και κάποιες κλινικές δοκιμές σε πραγματικούς ασθενείς με καρκίνο. Ευτυχώς, μερικές από αυτές πρόκειται να ξεκινήσουν αργότερα φέτος (δηλ. προς το τέλος του 2016).

Έναρξη κλινικών δοκιμών
“Medical Cannabis Bike Tour 2014: Can Marijuana Cure Cancer? Interview w Dr. Velasco”
(Η Ποδηλατική Περιοδεία για την Ιατρική Χρήση της Κάνναβης του 2014: Μπορεί η κάνναβη να θεραπεύσει τον καρκίνο; Συνέντευξη του Dr. Velasco)
Youtube βίντεο διάρκειας 00:09:57
Δημοσιεύτηκε στις 22 Μαΐου 2014

Ο Velasco και η ομάδα του εργάζονται πάνω σε μια μεγαλύτερη δοκιμή[15]. Η δοκιμή αυτή θα περιλαμβάνει 30 έως 40 ασθενείς με γλοίωμα σε μια ντουζίνα ισπανικών νοσοκομείων. Το Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης συνεργάστηκε με τα νοσοκομεία αυτά για να χορηγήσει θεραπείες κάνναβης και να δοκιμάσει την αποτελεσματικότητα τους. Αυτή είναι η πρώτη φορά που κάτι τέτοιο θα γίνει σε τέτοια κλίμακα σε νοσοκομειακό περιβάλλον.
[15] http://www.bbm1.ucm.es/cannabis/investigacion2_en.htm

Η χρηματοδότηση για την έρευνά τους προήλθε κατά κύριο λόγο από της προσπάθειες πληθοχρηματοδότησης (crowdfunding) σε ολόκληρη την Ευρώπη. Μερικά από τα μεγαλύτερα ποσά προήλθαν από την Medical Cannabis Bike Tour[16] (Ποδηλατική Περιοδεία Ιατρικής Χρήσης της Κάνναβης). Η ετήσια αυτή περιοδεία διοργανώνεται από τον Luc Krol του Paradise Seeds του Άμστερνταμ και έχει συγκεντρώσει αρκετές χιλιάδες ευρώ για την έρευνα του Velasco.
[16] http://www.medicalcannabis-biketour.com/

Πίσω στο 2006, η ομάδα του Velasco πραγματοποίησε μια πιλοτική μελέτη[17] με μόνο εννέα ασθενείς με γλοιοβλάστωμα. Η μελέτη εξέτασε μόνο την THC και χορηγήθηκε ενδοκρανιακά, κάτι που σημαίνει ότι χορηγήθηκε κατευθείαν μέσα στον εγκέφαλό τους. Προχωρώντας προς τα εμπρός, τα κανναβινοειδή φάρμακα θα χορηγούνται με άλλους τρόπους.
[17] http://www.nature.com/bjc/journal/v95/n2/full/6603236a.html

Τα αποτελέσματα εκείνης της πιλοτικής μελέτης είναι ενδιαφέροντα. Η μελέτη εξέτασε τους ασθενείς που δεν ανταποκρίθηκαν στις συμβατικές θεραπείες και είχαν ήδη υποστεί χειρουργική επέμβαση για την αφαίρεση των όγκων. Μετά τη χειρουργική επέμβαση, οι περισσότεροι από τους ασθενείς έζησαν κατά μέσο όρο 24 εβδομάδες, ακόμη και με την χορήγηση THC. Ωστόσο, δύο από τους ασθενείς συνέχισαν να ζουν για ένα ακόμη έτος. Σε αυτούς τους ασθενείς, η θεραπεία με THC φαίνεται να επιβράδυνε προσωρινά την εξέλιξη των καρκινικών κυττάρων.
Οκτώ από τους εννέα ασθενείς έδειξαν θετική ανταπόκριση στη θεραπεία THC, κάτι που δίνει ελπίδα για να προχωρήσουν σε ευρύτερες κλινικές δοκιμές.

Πώς χρησιμοποιείται η κάνναβη ως αντιμετώπιση του καρκίνου του εγκεφάλου
“Dr Cristina Sanchez PhD cannabis and cancer”
(Dr. Cristina Sanchez PhD, η κάνναβη και ο καρκίνος)
Youtube βίντεο διάρκειας 00:31:47
Κανάλι organic medical cannabishttps://www.youtube.com/channel/UCZEEt6ENgty5nhB3-q_Kj9g
Δημοσιεύτηκε στις 3 Αυγούστου 2015

Υπάρχουν πολλά περισσότερα από ότι κάποιες λίγες ιστορίες που κυκλοφορούν από ανθρώπους που έχουν θεραπεύσει τον καρκίνο τους με κάνναβη. Ωστόσο, δεν έχουν ολοκληρωθεί κλινικές δοκιμές για την αποτελεσματικότητα των φαρμάκων κάνναβης ως μοναδική θεραπεία του καρκίνου. Αυτό δημιουργεί δυο προβλήματα. Οι γιατροί εξακολουθούν να μην είναι σίγουροι για το πόση κάνναβη πρέπει να χρησιμοποιηθεί ή για ποιες ποικιλίες της (ουσιαστικά διαφορετικές συνθέσεις κανναβινοειδών) είναι οι καλύτερες. Η Dr. Cristina Sanchez εξηγεί:

“Δεν γνωρίζουμε εάν τα κανναβινοειδή θεραπεύουν τον καρκίνο επειδή δεν έχουμε κλινικά ελεγχόμενες μελέτες για να πούμε ότι γνωρίζουμε ότι όντως λειτουργούν […] σε κλινικά μοντέλα καρκίνου και έχουμε πολλές ανεκδοτικές αναφορές από ανθρώπους που λένε ότι έχουν θεραπεύσει τους καρκίνους τους με τα κανναβινοειδή, αλλά από την άποψη της ιατρικής κοινότητας, δεν έχουμε ακόμη τα στοιχεία αυτά.”- Sanchez

Όταν ρωτήθηκε για τη συγκεκριμένη αναλογία THC προς CBD[18] που χρειάζεται σε ένα άτομο για να καταπολεμήσει τον καρκίνο, η Sanchez συνεχίζει λέγοντας:
“Δεν θα έλεγα ότι η αναλογία 1:1 είναι η αναγκαία. Θα έλεγα ότι κάθε άτομο, κάθε ασθενής, χρειάζεται μια συγκεκριμένη αναλογία κανναβινοειδών ή τουλάχιστον αυτό είναι που έχουμε δει στα κλινικά μοντέλα καρκίνου. Και όχι μόνο εμείς αλλά και στις υπόλοιπες ερευνητικές ομάδες που δουλεύουν στον τομέα αυτό. Αυτό που βλέπουμε είναι ότι σε μερικούς τύπους όγκων, για παράδειγμα, γλοιοβλάστωμα, εγκεφαλικοί όγκοι, σε αυτές τις περιπτώσεις περισσότερη THC λειτουργεί καλύτερα από μια αναλογία 1:1.” – Sanchez
[18] http://herb.co/…/…/16/everything-you-need-to-know-about-cbd/

Για την ιστορία, η κανναβιδιόλη[19] (CBD) είναι μια μη ψυχοδραστική ένωση στο φυτό της κάνναβης.
[19] http://herb.co/2016/06/05/medical-cannabis-101/

Δεν υπάρχουν απλές απαντήσεις όσο να αφορά τη θεραπεία με την κάνναβη. Το να πάρεις λίγη ποσότητα κάνναβης κάθε μέρα δεν μπορεί να μειώσει το μέγεθος ή τη σοβαρότητα ενός εγκεφαλικού όγκου. Αυτό αφήνει τους ασθενείς σε μια δύσκολη θέση: από τη μία πλευρά, η κάνναβη μπορεί να είναι μια εξαιρετικά αποτελεσματική θεραπεία του καρκίνου, από την άλλη, δεν υπάρχει σήμερα τρόπος να πούμε ποια ποσότητα θα είναι αποτελεσματική για κάθε μεμονωμένη περίπτωση.

Για να βοηθήσουμε στο να πέσει λίγο φως στο θέμα, εδώ είναι μερικές ιστορίες με επιτυχία από ανθρώπους που μείωσαν τους όγκους στον εγκέφαλο τους με την κάνναβη.

Ιστορίες με επιτυχία στον καρκίνο του εγκεφάλου
Το “μωρό θαύμα”
“Cannabis oil cures baby of an Inoperable Brain Tumor says Dr. William Courtney”
(Το έλαιο κάνναβης θεραπεύει μωρό από μη-εγχειρήσιμο όγκο στον εγκέφαλο, μας λέει ο Dr. William Countrey)
Youtube βίντεο διάρκειας 00:02:04
Κανάλι Lincoln Horsley https://www.youtube.com/channel/UCw6AJzoY4KMjbFcAQIjrq0w
Δημοσιεύτηκε στις 27 Φεβρουαρίου 2013

Ο Dr. William Courtney είναι γνωστός ως γιατρός στο πεδίο της χρήσης εκχυλισμάτων κάνναβης. Είναι ένας δυναμικός υποστηρικτής της ακατέργαστης κάνναβης[20], βοήθησε ασθενείς του να ξεπεράσουν ασθένειες όπως lupus[21], ενδομητρίωση, αρθρίτιδα και πολλές άλλες ασθένειες μέσω της χορήγησης κάνναβης. Ωστόσο, η περίπτωση του νεότερου σε ηλικία ασθενή[22] του είναι η πιο θαυματουργή από όλες.
[20] http://herb.co/2016/02/13/eating-raw-weed/
[21] http://herb.co/2016/05/15/cannabis-vs-lupus/
[22] http://herb.co/…/is-cannabis-oil-the-solution-to-treating-…/

Ο Dr. Courtney επέβλεψε την ανάρρωση ενός μωρού οκτώ μηνών από καρκίνο στον εγκέφαλο. Ενώ οι γονείς και το παιδί παραμένουν ανώνυμα για την προστασία της ιδιωτικότητάς τους, οι εγκεφαλικές εξετάσεις δείχνουν ότι ένα έλαιο κάνναβης υψηλής περιεκτικότητας σε CBD κατάφερε να κάνει τον όγκο του εγκεφάλου αυτού του παιδιού να εξαφανιστεί.

“Έβαζαν έλαιο κανναβινοειδών στη πιπίλα του μωρού δύο φορές την ημέρα, αυξάνοντας τη δόση… Και μέσα σε δύο μήνες υπήρξε μια δραματική μείωση, αρκετή ώστε ο παιδίατρος ογκολόγος να τους επιτρέψει να συνεχίσουν και να μην ακολουθήσουν την παραδοσιακή θεραπεία.” – Courtney

Ο Courtney αποκαλεί αυτό το μωρό ως ένα “μωρό θαύμα” (miracle baby). Η κάνναβη ήταν τόσο επιτυχής ώστε το μωρό δεν έπρεπε να περάσει από αγωγές με χημειοθεραπεία και ακτινοβολία, που έχουν τρομακτικά μακροπρόθεσμες παρενέργειες.

Jeremy Kigar
“Brain Tumors and Cannabis: Jeremy Kigar of Michigan 2013”
(Όγκοι στον εγκέφαλο και κάνναβη: Jeremy Kigar στο Μίτσιγκαν, 2013)
Youtube βίντεο διάρκειας 00:12:16
Κανάλι CannabisPatientNet https://www.youtube.com/channel/UCw2tR14wjbvO9hYzRQwkfWA
Δημοσιεύτηκε στις 22 Οκτωβρίου 2013

Ως διαιτολόγος, ο Jeremy Kigar έχει περάσει πολύ χρόνο σε νοσοκομεία. Ωστόσο, μια μέρα έκπληκτος διαπίστωσε ότι είχε γίνει ασθενής στον δικό του χώρο εργασίας. Ο Kigar είχε πάει σε δωμάτιο ενός ασθενούς και κατέρρευσε. Είχε μια κρίση[23]. Ξύπνησε λίγο αργότερα στην αίθουσα πρώτων βοηθειών.
[23] http://herb.co/2016/02/10/cannabis-oil-saves-another-life/

Η διάγνωση; Ένα αστροκύτωμα 4ου βαθμού στην παρεγκεφαλίδα. Ο Kigar είχε έναν πολύ σοβαρό όγκο στον εγκέφαλο. Ξεκίνησε σχεδόν αμέσως χημειοθεραπεία και ακτινοβολία. Αυτά του προκάλεσαν την απώλεια των μαλλιών και ο Kigar άρχισε γρήγορα να αναπτύσσει σοβαρές παρενέργειες στα φάρμακα, με μια από αυτές να είναι και η νόσος του Chron[24]. Η κάνναβη βοήθησε τον Kigar να ξεπεράσει αυτά τα συμπτώματα.
[24] http://herb.co/…/10-reasons-why-marijuana-is-the-ultimate-…/

“Πήρα μαζί μου στο σπίτι μερικά έλαια Rick Simpson Oil[25] και έπαιρνα μια δόση μισού γραμμαρίου για τρεις εβδομάδες. Κατά τη διάρκεια των τριών αυτών εβδομάδων, άρχισα να σταματάω να παίρνω πολλά άλλα χάπια που μου είχαν δοθεί ως αγωγή. Απλά σταμάτησα να παίρνω ναρκωτικά-φάρμακα[26], δεν αισθανόμουν την ανάγκη να τα παίρνω, δεν ένιωθα ότι χρειαζόμουν αντικαταθλιπτικά[27] πια, αισθάνθηκα ότι το σώμα μου έπαιρνε το φάρμακο που χρειαζόταν και μπορούσα να λειτουργήσω.” – Kigar
[25] http://herb.co/…/…/run-from-the-cure-the-rick-simpson-story/
[26] http://herb.co/2016/02/11/weed-vs-opioids-better-pain/
[27] http://herb.co/2016/06/26/mind-4-cannabis-fights-depression/

Μετά την έναρξη της θεραπείας με κάνναβη, ο όγκος του έπεσε από 4ου βαθμού σε 2ου βαθμού. Έχει αυξήσει τη δόση του σε ένα γραμμάριο την ημέρα, σε κύκλους 90 ημερών. Τελικά σταμάτησε να παίρνει την από του στόματος χορηγούμενη χημειοθεραπεία και τώρα χρησιμοποιεί την κάνναβη ως την κύρια θεραπεία του. Ο όγκος του μειώνεται σιγά-σιγά με τη χρήση πλούσιου σε CBD ελαίου κάνναβης.

Η ιστορία της Kelly Hauf
Η ιστορία της Kelly Hauf δεν είναι καθόλου εκπληκτική. Η Kelly είναι στα πενήντα της και πιστώνει στην κάνναβη την θεραπεία του καρκίνου στον εγκέφαλο της. Διαγνώστηκε όταν ήταν μόνο 38 ετών. Κάποια στιγμή, η Hauf υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση και πέρασε την 19η επέτειο του γάμου της στη ΜΕΘ. Η χειρουργική επέμβαση ήταν αποτελεσματική αλλά για λίγο, ο όγκος επέστρεψε μερικά χρόνια αργότερα.

Αυτή τη φορά, η Hauf τον αντιμετώπισε με χημειοθεραπεία και ακτινοβολία. Αφού είδε τις παρενέργειες, αποφάσισε να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό: το έλαιο κάνναβης. Ξεκίνησε αργά φτάνοντας το ένα γραμμάριο κάθε μέρα σε κύκλους 90 ημερών. Η Hauf επέλεξε μια ποικιλία με υψηλή THC, επειδή η THC θεωρείται ότι λειτουργεί καλύτερα στους εγκεφαλικούς όγκους.

Και μάντεψε τι έγινε… Δούλεψε! Η Hauf γράφει στο blog[28] της:
“Τον Αύγουστο, οκτώ μήνες μετά την έναρξη της θεραπείας με την κάνναβη, εξέτασε την μαγνητική μου τομογραφία ένας κορυφαίος ακτινολόγος, ο νευρολόγος μου και ο παγκοσμίου φήμης εγκεφαλοχειρούργος μου και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όλα τα υπόλοιπα της αναγέννησης του όγκου ήταν ιστός επούλωσης.” – Hauf
[28] http://www.kellyshealingpath.com/

Η μείωση του όγκου δεν ήταν το μοναδικό όφελος της θεραπείας με την κάνναβη. Οι πονοκέφαλοι[29] της έφυγαν. Ο πόνος ινομυαλγίας[30] που είχε εδώ και χρόνια εξαφανίστηκε. Το καλύτερο από όλα, απέφυγε τις παρενέργειες αποδυνάμωσης του ανοσοποιητικού από την χημειοθεραπεία.

Δεν μπορούν όλοι να περιμένουν τα ίδια αποτελέσματα από τη θεραπεία με την κάνναβη. Ωστόσο, τα ανέκδοτα και κλινικά στοιχεία υποδηλώνουν ότι τα φάρμακα κάνναβης βρίσκονται πολύ κοντά. Προς το παρόν, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο τους πόρους που διαθέτουμε και να περιμένουμε τον Velasco και την ομάδα του να ολοκληρώσουν την έρευνά τους. Ελπίζοντας για γρήγορα θετικά αποτελέσματα.
[29] http://herb.co/…/21/new-study-cannabis-can-reduce-migraines/
[30] http://herb.co/…/marijuana-fibromyalgia-cannabis-best-trea…/

Μπορεί η κάνναβη να καταπολεμήσει τον καρκίνο του μαστού;

HERB, “Can Cannabis Fight Breast Cancer?”[1], Delilah Butterfield[2], 27 February, 2016
[1] http://herb.co/2016/02/27/can-cannabis-fight-breast-cancer/
[2] http://herb.co/author/annawilcox/

Ο καρκίνος του μαστού είναι ένα από τα κορυφαία προβλήματα υγείας για τις γυναίκες σε όλο τον κόσμο. Οι τρέχουσες επιλογές θεραπείας είναι δαπανηρές, επώδυνες και επεμβατικές. Αυτό συχνά αναγκάζει τις ασθενείς να παίρνουν πολύ δύσκολες αποφάσεις όσον αφορά την υγεία τους. Ευτυχώς, μια πληθώρα νέων στοιχείων έδειξε ότι υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους η κάνναβη μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της νόσου και ακόμη και να σώσει ζωές.

Είναι γνωστό ότι η κάνναβη σκοτώνει καρκινικά κύτταρα
Ο καρκίνος του μαστού είναι δεύτερος μετά τον καρκίνο του δέρματος[3] ως μία από τις κύριες αιτίες θανάτου στις γυναίκες. Κατά μέσο όρο, 1 στις 8 γυναίκες θα αναπτύξουν την ασθένεια στη διάρκεια της ζωής τους. Στους άνδρες, ο αριθμός αυτός πέφτει στο 1 στους 1.000. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο καρκίνος του μαστού είναι γενετικός. Σε άλλες, οι περιβαλλοντικοί παράγοντες θεωρείται ότι παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της νόσου. Ενώ τα ποσοστά καρκίνου του μαστού μειώνονται σιγά-σιγά από το 2000, μόνο το περασμένο έτος, λίγο περισσότερες από 40.000 γυναίκες αναμένεται να πεθάνουν από την ασθένεια.
[3] http://www.breastcancer.org/sympto…/understand_bc/statistics

Πέρυσι, το Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου (National Cancer Institute, ένας κυβερνητικός οργανισμός των ΗΠΑ) έκανε πρωτοσέλιδα[4] αφού ενημέρωσε τον ιστότοπό του για να συμπεριλάβει θετικές πληροφορίες σχετικά με τα αντικαρκινικά αποτελέσματα της κάνναβης[5]. Στον ιστότοπο συνοψίζονται τώρα αρκετές μελέτες που συνδέουν τις χημικές ενώσεις που βρέθηκαν στην κάνναβη με τη μείωση του μεγέθους των όγκων, τον πραγματικό θάνατο των καρκινικών κυττάρων σε ζωικά μοντέλα και τη θεραπεία των συμπτωμάτων που σχετίζονται με τη χημειοθεραπεία.
[4] http://herb.co/…/cancer-institute-finally-admits-marijuana…/
[5] http://www.cancer.gov/…/treatment/cam/patient/cannabis-pdq/…

Αλλά, παρά με όλους τους ισχυρισμούς ότι η κάνναβη μπορεί να βοηθήσει σε μια ποικιλία ασθενειών, γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο πεπεισμένοι για τον καρκίνο; Γιατί συμβαίνει ακριβώς, ότι τα κανναβινοειδή μόρια, όπως η ψυχοδραστική THC, έχουν μια μοναδική ικανότητα να αλληλεπιδρούν με ένα πολύ μεγαλύτερο σύστημα στο σώμα μας – το ενδοκανναβινοειδές σύστημα.

Το ενδοκανναβινοειδές σύστημα και ο καρκίνος
“Dr. Raphael Mechoulam on the endocannabinoid system”
(Ο Dr. Raphael Mechoulam σχετικά με το ενδοκανναβινοειδές σύστημα)
Youtube βίντεο διάρκειας 00:19:48
Κανάλι Indicating Medical Marijuana https://www.youtube.com/channel/UCCcre-K4GiBD9-gfW81bURA
Δημοσιεύτηκε στις 20 Ιουλίου 2015

Το ενδοκανναβινοειδές σύστημα[6] είναι σαν ένας γιγαντιαίος αυτοκινητόδρομος επικοινωνίας στο σώμα σας. Αποτελείται από μια σειρά κυτταρικών υποδοχέων που ονομάζονται υποδοχείς κανναβινοειδών και τα αντίστοιχα μόρια που συνδέονται πάνω τους, γνωστά ως ενδοκανναβινοειδή. Είναι μέσω του ενδοκανναβινοειδούς συστήματος που ο εγκέφαλός μας και διάφορα μέρη του σώματός μας στέλνουν μηνύματα μεταξύ τους για να βοηθήσουν στη διατήρηση της βέλτιστης κατάστασης της υγείας.
[6] http://herb.co/…/21/how-cannabinoids-interact-with-the-body/

Έρευνες από το 2012[7] διαπίστωσαν ότι οι υποδοχείς CB2 υπερ-εκφράζονται στα κύτταρα όγκου. Ο υποδοχέας CB2 είναι ένας από τους κύριους υποδοχείς κανναβινοειδών στο σώμα και οι ανισορροπίες που σχετίζονται με τον υποδοχέα κυττάρων και τα αντίστοιχα ενδοκανναβινοειδή του, μπορεί να διαδραματίσουν ρόλο στην ανάπτυξη ενός ευρέος φάσματος ασθενειών. Το 2011, Ισραηλινοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι[8]:
“Μεταβολές των επιπέδων των ενδοκανναβινοειδών ή/και των εκφράσεων των CB2 υποδοχέων έχουν αναφερθεί σε όλες σχεδόν τις ασθένειες που επηρεάζουν τους ανθρώπους, από καρδιαγγειακές, γαστρεντερικές, ηπατικές, νεφρικές, νευροεκφυλιστικές, ψυχιατρικές, οστικές, αυτοάνοσες, πνευμονικές διαταραχές μέχρι πόνο και καρκίνο. Η ρυθμιστική δραστικότητα του υποδοχέα CB2 κατέχει τεράστιο θεραπευτικό δυναμικό σε αυτές τις παθολογίες.”
[7] http://www.jbc.org/content/early/2014/06/18/jbc.M114.561761
[8] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3062638/

Το ενδοκανναβινοειδές σύστημα είναι υπεύθυνο για πολλά πράγματα. Όχι μόνο ρυθμίζει πράγματα όπως η γνωσιακή αντίληψη, ο μεταβολισμός, η διάθεση, η όρεξη και ο ύπνος, αλλά παίζει επίσης βασικό ρόλο στη διατήρηση της συνολικής υγείας των κυττάρων μας. Και εδώ είναι που μπαίνει ο καρκίνος, στα κύτταρα. Ο καρκίνος είναι μια ασθένεια που προκαλείται από μεταλλάξεις στο DNA ορισμένων κυττάρων. Αποδεικνύεται ότι το ενδοκανναβινοειδές σύστημα είναι ένας θεραπευτικός στόχος για τη διακοπή της εξέλιξης του καρκίνου και την πιθανή εξάλειψη των όγκων, εντελώς.

Η κάνναβη επιβραδύνει την ανάπτυξη όγκων στον καρκίνο του μαστού
(Ποδηλατική Περιοδεία Ιατρικής Χρήσης της Κάνναβης 2014: Μπορεί η κάνναβη να θεραπεύσει τον καρκίνο; Συνέντευξη με τον Dr. Velasco)
Youtube βίντεο διάρειας 00:09:57
Δημοσιεύτηκε στις 22 Μαΐου 2014

Ο καρκίνος προκαλείται όταν, για κάποιο λόγο, τα κύτταρα σε μια συγκεκριμένη περιοχή του σώματός σας μεταλλάσσονται και σταματούν να ακολουθούν τον φυσιολογικό κύκλο της κυτταρικής ζωής και θανάτου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι επιστήμονες αποκαλούν τα καρκινικά κύτταρα αθάνατα. Το DNA σε φυσιολογικά κύτταρα τα προγραμματίζει να ζουν μόνο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στα καρκινικά κύτταρα, το DNA μεταβάλλεται και τα κύτταρα δεν πεθαίνουν πλέον. Αντ’ αυτού, απλά συνεχίζουν να αναπτύσσονται και να διαιρούνται, τελικά δημιουργώντας όγκους.

Πρόσφατες έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι οι δραστικές ενώσεις στην κάνναβη θέτουν τέλος στη διαδικασία αυτή. Κατά κάποιο τρόπο, βοηθούν την επιστροφή του σώματος σε πιο ισορροπημένη κατάσταση ενεργοποιώντας εκ νέου τον προγραμματισμένο κυτταρικό θάνατο. Στον κόσμο της επιστήμης, αυτό το φαινόμενο είναι γνωστό ως απόπτωση. Ωστόσο, διαφορετικά κανναβινοειδή βοηθούν στην καταπολέμηση του καρκίνου με διάφορους τρόπους. Ακολουθεί μια σύντομη περίληψη της διαθέσιμης έρευνας για την κάνναβη στον καρκίνο του μαστού:

CBD
Το 2011, μια ομάδα ισραηλινών ερευνητών διαπίστωσε ότι[9] η CBD ανέστειλε την ανάπτυξη όγκων καρκίνου του μαστού. Ο ακριβής τρόπος που το κάνει αυτό παραμένει άγνωστος, αλλά οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η CBD συνέβαλε στη διευκόλυνση της απόπτωσης. Αυτή η χημική ένωση πολέμησε επίσης τα καρκινικά κύτταρα βοηθώντας τα να αυτοκαταστραφούν. Αυτή είναι η διαδικασία είναι γνωστή ως αυτοφαγία. Όταν ένα κύτταρο στο σώμα σας έχει υποστεί βλάβη εξαιτίας πράξεων όπως το άγχος ή ο υποσιτισμός, αυτά τα κύτταρα αυτο-χωνεύονται και πεθαίνουν.
[9] http://mct.aacrjournals.org/content/10/7/1161.full

Η ισραηλινή έρευνα διαπίστωσε ότι η CBD στοχεύει τα κύτταρα καρκίνου του μαστού διευκολύνοντας τόσο την απόπτωση τους όσο και την αυτοφαγία τους. Αυτό σημαίνει ότι το κανναβινοειδές βοηθά τον οργανισμό να σκοτώσει αποτελεσματικότερα τα καρκινικά κύτταρα βοηθώντας τις δικές του φυσικές διαδικασίες.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Μόλις τα καρκινικά κύτταρα παγιδευτούν στο σώμα, συνεχίζουν να διαιρούνται και να πολλαπλασιάζονται. Τελικά, αυτά τα κύτταρα μπορεί να ξεφύγουν από τον αρχικό τους όγκο/τόπο και να ταξιδέψουν μέσω της κυκλοφορίας του αίματος. Αυτή η διαδικασία είναι γνωστή ως μετάσταση, και μόλις ξεκινήσει, ο καρκίνος μπορεί να εξαπλωθεί σε όλο το σώμα.

Είναι περίεργο, ο μεταστατικός καρκίνος συνδέεται στην πραγματικότητα με ένα συγκεκριμένο γονίδιο -το γονίδιο Id-1. Το 2007, ερευνητές από την Καλιφόρνια διαπίστωσαν ότι[10] η CBD αναστέλλει αυτό το γονίδιο, απενεργοποιώντας τη σκανδάλη που προκαλεί τα επιθετικά κύτταρα καρκίνου του μαστού να μεγαλώνουν σαν τρελά και να πολλαπλασιάζονται.
[10] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18025276

THC
“Dr. Christina Sanchez explains how cannabis kills cancer cells”
(H Δρ. Christina Sanchez εξηγεί το πώς η κάνναβη σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα)
Youtube βίντεο διάρκειας 00:05:21
Κανάλι Lincoln Horsley https://www.youtube.com/channel/UCw6AJzoY4KMjbFcAQIjrq0w
Δημοσιεύτηκε στις 25 Μαρτίου 2014

Η μη ψυχοδραστική CBD τείνει να κερδίζει όλο και περισσότερη φήμη για την ικανότητά της να σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα. Όμως, η THC έχει επίσης ισχυρά αντικαρκινικά αποτελέσματα. Το 2014[11], ο Ισπανός Dr. Guillermo Velasco, ένας από τους ερευνητές που είναι υπεύθυνοι για την ανακάλυψη των ισχυρών αντικαρκινικών ιδιοτήτων της κάνναβης, δήλωσε στο Cannabis Network Radio[12]:
“Έχω δουλέψει με αυτήν [την κάνναβη] εδώ και πολύ καιρό. Η THC είναι η ένωση που έχει την πιο ισχυρή αντικαρκινική δραστηριότητα. Η CBD βοηθάει – δοκιμάσαμε πολλούς συνδυασμούς THC και CBD γιατί είναι καλό να αποφύγουμε παρενέργειες στην θεραπεία και στην πραγματικότητα φαίνεται, τουλάχιστον στα ζωικά μοντέλα, ότι μπορείς να μειώσεις τις δόσεις της THC χρησιμοποιώντας και την CBD ταυτόχρονα, αλλά σίγουρα η THC είναι σημαντική.”
[11] https://www.leafly.com/…/he…/how-effective-is-cbd-on-its-own
[12] http://www.cannetradio.com/

Σε αρκετές άλλες μελέτες που πραγματοποιήθηκαν από τον Velasco και τους συνεργάτες του, Manuel Guzman και Christina Sanchez στο Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης, έχουν διαπιστώσει ότι η THC προκαλεί στα καρκινικά κύτταρα να “αυτοκτονήσουν” ή να πεθάνουν μέσω της αυτοφαγίας.

Παρόλο που η THC το κάνει αυτό με διαφορετικό τρόπο από την CBD. Η THC βοηθά στη ρύθμιση του κύκλου της ζωής και θανάτου των κυττάρων ενεργοποιώντας υποδοχείς κανναβινοειδών, οι οποίοι υπερ-εκφράζονται σε κύτταρα όγκου.

Μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2014 διαπίστωσε ότι οι υψηλές δόσεις THC μείωσαν σημαντικά το μέγεθος των όγκων καρκίνου του μαστού σε ποντίκια. Το έκανε αυτό ενεργοποιώντας δύο υποδοχείς κανναβινοειδών, τον υποδοχέα CB2 και τον υποδοχέα GPR55.

Η συνδυαστική επίδραση (entourage effect)

“The Effects of THC, CBD, and Terpenes | The Brain on Cannabis”
(Οι επιδράσεις της THC, της CBD και των Τερπενίων, Ο Εγκέφαλος της Κάνναβης)
Youtube βίντεο διάρκειας 00:01:50
Κανάλι HERB
Δημοσιεύτηκε στις 27 Απριλίου 2015

Τόσο η CBD όσο και η THC έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές στην καταπολέμηση του καρκίνου, αλλά οι πραγματικές ικανότητες της κάνναβης στην καταπολέμηση του καρκίνου ενισχύονται όταν συνδυάζονται διαφορετικά κανναβινοειδή σε ένα πραγματικά ισχυρό φάρμακο. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Pharmacology διαπίστωσε ότι ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να σκοτωθούν τα κύτταρα του καρκίνου του μαστού ήταν να αξιοποιήσουν τις αντικαρκινικές δυνάμεις τόσο της THC όσο και της CBD.

Στη μελέτη, οι ερευνητές χορήγησαν σε ποντίκια συνθετικό κανναβινοειδές που ονομάζεται O-1663. Το συνθετικό μπλοκάρισε το γονίδιο Id-1 όπως η CBD, καθώς επίσης ενεργοποίησε και τους υποδοχείς κυττάρων CB1 και CB2 όπως η THC. Όμως, δεν χρειάζεται απαραίτητα το O-1663 για να πάρει κάποιος τα πλήρη αποτελέσματα καταπολέμησης του καρκίνου από την θεραπεία με κανναβινοειδή. “Σε συμφωνία με αυτή την υπόθεση”, λέει η ερευνητική ομάδα, “η συνδυασμένη χορήγηση CBD και THC παρήγαγε παρόμοιο μέγεθος αντιμεταστατικής δραστηριότητας σε σύγκριση με το O-1663 από μόνο του”.

Αυτό το εύρημα υποστηρίζει αυτό που πολλοί επιστήμονες των κανναβινοειδών γνωρίζουν ως την “συνδυαστική επίδραση” (entourage effect). Η ιδέα είναι ότι τα κανναβινοειδή έχουν μεγαλύτερη θεραπευτική αξία όταν συνδυάζονται. Τα μόρια λειτουργούν συνεργατικά μεταξύ τους, παράγοντας μια σειρά αποτελεσμάτων που ενισχύουν την ιατρική αξία του φυτού.

Η THC και η CBD δεν είναι τα μόνα κανναβινοειδή που παρουσιάζουν αντικαρκινικές ιδιότητες. Η CBC (cannabichromene / κανναβιχρωμένη ) και η CBG (cannabigerol / κανναβιερόλη) είναι δύο άλλα που έχουν δείξει κάποια υπόσχεση για τη μείωση του καρκίνου του μαστού. Αυτά τα κανναβινοειδή έχουν μελετηθεί σημαντικά λιγότερο από ότι η THC και η CBD, αλλά όταν συνδυάζονται με τις δύο κύριες ενώσεις, μπορεί να αποδειχθούν αποτελεσματικά φάρμακα.

Αντέχοντας την χημειοθεραπεία
Είτε δέχεσαι ότι η κάνναβη σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα είτε όχι, υπάρχουν πολλά άλλα βοηθητικά οφέλη για την προσθήκη της κάνναβης στο πρόγραμμα θεραπείας του καρκίνου του μαστού. Ας αναφέρουμε μερικά:

Πόνος
Εικόνα από

Μια μεγάλη φαρμακοβιομηχανία βρίσκεται σήμερα στην διαδικασία κλινικών δοκιμών σταδίου 3 στις ΗΠΑ για ένα φάρμακο που βασίζεται στην κάνναβη για τον πόνο από καρκίνο. Η GW Pharmaceuticals ελπίζει ότι το φάρμακο Sativex, το οποίο έχει εγκριθεί για τη αγωγή της πολλαπλής σκλήρυνσης σε άλλα μέρη του κόσμου, θα πάρει την έγκριση της FDA για να κυκλοφορήσει στην αγορά ως θεραπεία για τον πόνο σε ασθενείς με καρκίνο.

Το Sativex είναι φάρμακο που παράγεται από πραγματική κάνναβη και θα μπει κάποια στιγμή στα ράφια προς πώληση. Εν τω μεταξύ, η ιατρική χρήση της κάνναβης αποδείχθηκε εξαιρετικά αποτελεσματική ανακούφιση από τον πόνο. Είναι ακόμη συγκρίσιμο με τα αναλγητικά των οπιοειδών, τα οποία έχουν επιβλαβείς παρενέργειες (εθισμό, σταδιακή ανοχή, κά.).

Ναυτία και όρεξη
Εικόνα από

Η FDA έχει ήδη εγκρίνει ένα συνθετικό THC για τη θεραπεία της ναυτίας σε ασθενείς που υποβάλλονται σε χημειοθεραπεία. Αυτό το φάρμακο είναι το Marinol (dronabinol) και συνήθως συνταγογραφείται μόνο μετά που τα άλλα φάρμακα κατά του εμέτου έχουν αποτύχει. Ένα σημαντικό μειονέκτημα του Marinol είναι ότι μπορεί μεν να ηρεμεί την βίαιη διαταραχή του στομάχου, αλλά δεν βοηθάει πολύ με άλλα συμπτώματα όπως τον ακραίο πόνο και την δυσκολία στον ύπνο που συχνά συνοδεύουν τις παραδοσιακές θεραπείες για τον καρκίνο.

Οι ενώσεις όπως η THC και η CBN είναι ισχυρά διεγερτικά της όρεξης. Η THC και η CBD είναι επίσης ισχυρές θεραπείες για την ναυτία. Αυτές οι ιδιότητες (σε συνδυασμό με τον πόνο) είναι στην πραγματικότητα μερικοί από τους λόγους για τους οποίους οι ασθενείς με καρκίνο επιτρέπεται νομίμως να κάνουν ιατρική χρήση της κάνναβης σε διάφορες πολιτείες.

Ύπνος
Εικόνα από

Η αϋπνία συχνά πλήττει ασθενείς με καρκίνο και η κάνναβη μπορεί να βοηθήσει με αυτό. Εάν επιλέξεις βρώσιμο, τσάι ή κάποιο λουλούδι από μια βαριά indica ποικιλία όπως το Afgan Kush, θα είσαι σίγουρος ότι θα περάσεις μια ήσυχη νύχτα. Η κάνναβη βοηθά στο να κοιμηθείς γρηγορότερα και να κοιμηθείς λίγο περισσότερο. Αυτή η επιπλέον ξεκούραση δίνει στο σώμα σου έναν πολύ αναγκαίο χρόνο για να ανακάμψει από τις επιπτώσεις των θεραπειών χημειοθεραπείας.

Ιστορίες από επιζώντες του καρκίνου του μαστού
Η έρευνα για τη κάνναβη ως θεραπεία για τον καρκίνο γίνεται όλο και πιο εύκολα διαθέσιμη. Φυσικά, όλο και περισσότεροι ασθενείς με καρκίνο του μαστού βγαίνουν και μοιράζονται τις ιστορίες τους με τον κόσμο. Ακολουθούν μερικές αληθινές μαρτυρίες από ασθενείς που χρησιμοποίησαν ιατρική κάνναβη:

Η Stefanie LaRue
“DFW NORML and Mambo’s Tapas Cantina- Stefanie Larue”
Youtube βίντεο διάρκειας 00:04:00
Κανάλι DFW NORML
Δημοσιεύτηκε στις 4 Μαΐου 2015

Η Stefanie LaRue ήταν 30 ετών όταν διαγνώστηκε με μεταστατικό καρκίνο του μαστού 4ου σταδίου. Οι γιατροί της έδωσαν καταληκτική ημερομηνία: είχε ένα χρόνο για να ζήσει. Τώρα, 10 χρόνια μετά την αρχική διάγνωσή της, έχει σταματήσει τη χημειοθεραπεία και χρησιμοποιεί τη μέθοδο πλήρους φυτικού ελαίου Rick Simpson. Μετά που έκανε την αλλαγή στη κάνναβη, οι όγκοι που είχαν εξαπλωθεί από το στήθος της στα οστά της έχουν πλέον φύγει. Σε μια ομιλία της στο NORML 2015 που φιλοξένησε την Global Marijuana March στο Fort Worth Texas, λέει στο ακροατήριο:

“Έψαξα και έκανα την έρευνά μου και ζύγισα τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα για τα ιατρικά οφέλη της κάνναβης και ζύγισα τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χημειοθεραπείας. Πήρα την πιο γνωστική, καλύτερα ενημερωμένη, σωτήρια για την ζωή μου απόφαση, να γνωρίσω το φυτό τόσο πνευματικά όσο και διανοητικά, σε κάθε επίπεδο, μόνο έτσι μπορεί κάποιος να καταλάβει τα ιατρικά οφέλη που έχει στη ζωή του για να έχει την ίδια δίκαιη ευκαιρία να σώσει τη ζωή του.”

Η Melissa Etheridge
“Melissa Etheridge: Medical marijuana helped restore my health”
(Η Melissa Etheridge: Η ιατρική χρήση της κάνναβης με βοήθησε να ξανα-αποκτήσω την υγεία μου)
Youtube βίντεο διάρκειας 00:05:16
Κανάλι hampapartiet
Δημοσιεύτηκε στις 17 Ιουνίου 2009

Σε συνέντευξή της στον Anderson Cooper, η τραγουδίστρια Melissa Etheridge, βραβευμένη με βραβείο Grammy, συζητά το πώς η κάνναβη την βοήθησε μετά που διαγνώστηκε με καρκίνο του μαστού. Όταν διαγνώστηκε με 2ου σταδίου καρκίνο, υποβλήθηκε σε χειρουργικές επεμβάσεις και χημειοθεραπεία. Η χημειοθεραπεία ήταν κάτι σαν τον θάνατο. “Πόνος και μόνο πόνος”, λέει στον Cooper, “Δεν μπορούσα να διαβάσω τίποτα. Απλά έμενα ξαπλωμένη”. Αναζητώντας να αποφύγει να στηριχθεί σε συνταγογραφημένα παυσίπονα και στεροειδή για να ξεπεράσει τις παρενέργειες της χημειοθεραπείας, γύρισε στην ιατρική χρήση της κάνναβης.

“Αυτή αμέσως, μέσα σε ένα λεπτό, ανακουφίζει από την ναυτία, ανακουφίζει από τον πόνο και ξαφνικά ήμουν φυσιολογική, δεν έπαιρνα φαρμακευτική κάνναβη για την ευφορία, δεν ήταν ευφορικό, ήταν φυσιολογικό και ξαφνικά μπορούσα να σηκωθώ από το κρεβάτι, μπορούσα να πάω να δω τα παιδιά μου.”

Κατά τη διάρκεια της χημειοθεραπείας, χρησιμοποίησε κάνναβη κάθε τέσσερις ώρες για να διαχειριστεί τις παρενέργειες της θεραπείας.

Η Arlene Williams
“Arlene Williams Medical Marijuana patient Breast Cancer survivor”
(Η Arlene Williams, μια επιζήσαντα ασθενής καρκίνου του μαστού με ιατρική χρήση της κάνναβης)
Youtube βίντεο διάρκειας 00:09:28
Κανάλι Paul DeRienzo
Δημοσιεύτηκε στις 19 Αυγούστου 2009

Η Arlene έπεσε από τα 120 στα 85 κιλά όταν άρχισε τις παραδοσιακές θεραπείες για τον καρκίνο. Χρειαζόταν απεγνωσμένα να κρατήσει τις θερμίδες στο σώμα της και άρχισε να χρησιμοποιεί κάνναβη. Χωρίς ποτέ να αποτύχει, περίπου δύο ώρες μετά την κατανάλωση, η όρεξή της επέστρεφε και έπρεπε να φάει. Μας το εξηγεί:

“Αργότερα έπρεπε να την χρησιμοποιήσω για τον πόνο. Μου χορηγούσαν μορφίνη, έπαιρνα dilaudid. Και έγινε απολύτως άχρηστο και πραγματικά με ανακουφίζει από τον πόνο.”

Συνταγές για ασθενείς με καρκίνο του μαστού
Εικόνα από

Η κατανάλωση κάνναβης είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για τους ασθενείς με καρκίνο να παίρνουν τις υψηλές δόσεις φαρμάκων που χρειάζονται. Αυτές οι συνταγές έχουν το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι είναι πολύ θρεπτικές, δίνουν στο σώμα την πρόσθετη ώθηση που χρειάζεται για να θεραπευτεί και να αποκαταστήσει την εσωτερική ισορροπία.
Τσάι κάνναβης – Αν το κάπνισμα ή το άτμισμα είναι πολύ δύσκολο, αυτό το τσάι είναι ο τέλειος τρόπος για να καταναλώσεις με ήπιο, καταπραϋντικό τρόπο.
Blueberry Canna-Bliss Smoothie – Είναι γνωστό ότι τα blueberries είναι μια σούπερ τροφή. Σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο για την Έρευνα για τον Καρκίνο, τα αντιοξειδωτικά, οι ίνες και τα υψηλά επίπεδα βιταμίνης C που βρέθηκαν στα blueberries βοηθούν στην προστασία από διάφορους τύπους καρκίνων.
Salad With Budsamic Vinaigrette – Αυτή η σαλάτα σπανάκι είναι πλούσια σε φολικό οξύ, το οποίο είναι το κλειδί για την πρόληψη μεταλλάξεων του DNA όπως αυτές που προκαλούν τον καρκίνο. Σε συνδυασμό με μια σάλτσα με εκχύλισμα, αυτό το πιάτο είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να πάρει κάποιος το φάρμακο κάνναβης ενώ απολαμβάνει ένα εξαιρετικά θρεπτικό γεύμα την ίδια στιγμή.
Thai Shrimp Salad – Η γαρίδα σε αυτό το πιάτο θα σου δώσει μια μεγάλη δόση βιταμίνης D. Η βιταμίνη D είναι μια άλλη φυσική ένωση που πιστεύεται ότι επιβραδύνει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Τα φιστίκια προσθέτουν επίσης λίγο επιπλέον φολικό οξύ.
Lime Curry Chickpea Salad – Για να αυξηθεί η ποιότητα των θρεπτικών ουσιών, ανταλλάσουμε τα φασόλια κονσέρβας με μουσκεμένα αποξηραμένα ρεβίθια. Αυτό είναι ένα άλλο πιάτο πλούσιο σε φολικό οξύ και φυτικές ίνες.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, δεν υπάρχουν κλινικές δοκιμές που να εξετάζουν την αποτελεσματικότητα των κανναβινοειδών ως ισχυρών αντικαρκινικών φαρμάκων. Όμως, ο πλούτος της έρευνας εκεί έξω δίνει ισχυρές ενδείξεις ότι η ιατρική χρήση της κάνναβης μπορεί να είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές νέες θεραπείες όταν πρόκειται για την καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού. Πολλοί ασθενείς χρησιμοποιούν ήδη το έλαιο του Rick Simpson για να συμπληρώσουν ή να αντικαταστήσουν τη χημειοθεραπεία τους. Υπάρχει επίσης ένα επιβεβαιωμένο γεγονός ότι η κάνναβη βοηθά στη μείωση των συμπτωμάτων που σχετίζονται με τις παραδοσιακές επεμβατικές, εξαντλητικές και επώδυνες θεραπείες για τον καρκίνο.
Αυτοί είναι οι 4 τρόποι που η κάνναβη σκοτώνει τον καρκίνο

ΗΕΡΒ, “These Are The 4 Ways Cannabis Kills Cancer”, Delilah Butterfield, 25 August, 2016
Εικόνα από

Ενώ μπορεί να είναι δύσκολο να το πιστέψει κανείς, η κάνναβη σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα. Ένας μεγάλος αριθμός πρόσφατων ερευνών έχει διαπιστώσει ότι τα κανναβινοειδή, οι δραστικές ενώσεις της κάνναβης, εμποδίζουν τον καρκίνο να εξαπλωθεί, να αναπτυχθεί και μπορούν ακόμη και να προκαλέσουν και την καταστροφή των κυττάρων του όγκου. Αλλά, πώς είναι δυνατόν να τα κάνουν όλα αυτά; Εδώ είναι το πώς:

1. Αντι-πολλαπλασιαστική επίδραση
Εικόνα από

Ένα πρόβλημα με τα καρκινικά κύτταρα είναι ότι δεν σταματούν να αναπτύσσονται. Μόλις αρχίσει ένας κακοήθης όγκος, τα καρκινικά κύτταρα συνεχίζουν να διαιρούνται και να κατακτούν. Νέα καρκινικά κύτταρα δημιουργούνται συνεχώς. Τα κύτταρα στη συνέχεια εξαπλώνονται γρήγορα σε άλλους ιστούς του σώματος. Αυτή η διαδικασία ανάπτυξης και εξάπλωσης είναι ο πολλαπλασιασμός.

Εδώ μπορεί να βοηθήσει η κάνναβη: οι δραστικές ενώσεις στο βότανο είναι αντι-πολλαπλασιαστικές. Μια ανασκόπηση του 2014 που δημοσιεύθηκε στο Oncotarget διαπίστωσε ότι τα κανναβινοειδή ανέστειλαν τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων στους καρκίνους του μαστού, του προστάτη και του πνεύμονα. Αυτά τα αντι-πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα θεωρείται ότι ισχύουν και για άλλους καρκίνους και ιατρικές καταστάσεις.

Ένα χρόνο νωρίτερα, το 2013, μια ομάδα Ιταλών επιστημόνων διαπίστωσε ότι η μη ψυχοδραστική CBD προστατεύει από “τη μετανάστευση, την προσκόλληση και την εισβολή” των κυττάρων του καρκίνου.

Πίσω στο 2010, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κάνναβη είχε επίσης αντι-πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα σε βαθιά διηθητική ενδομητρίωση, όπου εμφανίζονται επώδυνες αλλοιώσεις σε διάφορα θηλυκά αναπαραγωγικά όργανα. Η ενδομητρίωση αυξάνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου.

2. Αντι-μεταστατική επίδραση
Εικόνα από

Όταν τα καρκινικά κύτταρα μεταναστεύουν από ένα μέρος του σώματος σε ένα άλλο, τα κύτταρα γίνονται μεταστατικά. Τα καρκινικά κύτταρα απομακρύνονται από τον αρχικό όγκο, ταξιδεύουν μέσω του αίματος ή του λεμφικού συστήματος και εγκαθίστανται σε άλλο σημείο του σώματος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένα άτομα με καρκίνο του μαστού αναπτύσσουν αργότερα καρκίνο στα οστά, στο ήπαρ, στον εγκέφαλο ή στους πνεύμονες.

Πρόσφατη έρευνα ανακάλυψε ότι τα κανναβινοειδή εμποδίζουν τη μετάσταση. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, Ισπανοί επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης μελετούν τον αντίκτυπο των κανναβινοειδών στα καρκινικά κύτταρα.

Το 2012, διαπίστωσαν ότι οι ενώσεις στο βότανο είχαν αντι-μεταστατικές επιδράσεις σε κύτταρα όγκου. Σε πρόσφατη επισκόπηση, ο κύριος μελετητής Guillermo Velasco ανέφερε πάνω από 12 μελέτες που αποδεικνύουν την προστασία από τα κανναβινοειδή κατά των μεταστατικών καρκίνων.

3. Επίδραση αντι-αγγειογένεσης
Εικόνα από

Για να επιβιώσουν οι όγκοι, χρειάζονται αίμα. Δυστυχώς, λαμβάνουν όλο το αίμα που χρειάζονται μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται αγγειογένεση. Η αγγειογένεση επιτρέπει στους όγκους να αναπτύσσουν αιμοφόρα αγγεία. Αυτό τους βοηθά να μεγαλώνουν και να μεγαλώνουν με την πάροδο του χρόνου μέχρι να παρεμποδίσουν την κανονική λειτουργία του σώματος.

Οι ερευνητές προσπαθούν να αναπτύξουν φάρμακα τα οποία εμποδίζουν τους όγκους να δημιουργούν κύτταρα αίματος. Ευτυχώς, τα κανναβινοειδή φαίνεται να κάνουν ακριβώς αυτό.

Το 2008, μια ισπανική ερευνητική ομάδα με επικεφαλής την Cristina Blázquez ανακάλυψε ότι η ψυχοδραστική THC αποδυναμώνει την ικανότητα του όγκου να αναπτύσσει νέα αιμοφόρα αγγεία. Ενώ η ομάδα εξέτασε τα καρκινικά κύτταρα του εγκεφάλου που ειδικά ονομάζονται γλοιώματα, αναφέρουν ότι τα ίδια αποτελέσματα έχουν βρεθεί και στα μελανώματα και τα καρκινώματα του δέρματος.

Πρόσθετη έρευνα από το 2011 από το Πανεπιστήμιο Vanderbilt ανέφερε τα στοιχεία πως η μη ψυχοδραστική CBD είναι επίσης αντι-αγγειογόνος, αν και λειτουργεί διαφορετικά από την THC. Αυτό είναι μια μεγάλη είδηση, καθώς δείχνει ότι οι δραστικές ενώσεις στην κάνναβη καταπολεμούν τα κύτταρα όγκου με διάφορους τρόπους.

4. Επίδραση απόπτωσης
Εικόνα από

Ήδη, τα κανναβινοειδή σταματούν τα κύτταρα των όγκων από την εξάπλωση, επιβραδύνουν την ανάπτυξη και διακόπτουν την παροχή αίματος. Αλλά, μπορεί η κάνναβη να σκοτώσει πραγματικά τα καρκινικά κύτταρα; Η έρευνα δείχνει ότι μπορεί.

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Current Oncology διαπίστωσε ότι τόσο η THC όσο και η CBD ήταν αποτελεσματικές στην θανάτωση κυττάρων νευροβλαστώματος. Τα νευροβλαστώματα είναι οι πιο συνηθισμένοι όγκοι μεταξύ των παιδιών. Με αυτό τον συγκεκριμένο τύπο καρκίνου, η CBD ήταν πιο αποτελεσματική.

Αλλά πως; Λέγοντάς το απλά, η CBD προκάλεσε στα κύτταρα όγκου στον εγκέφαλο να αυτοκτονήσουν. Η τεχνική ονομασία για την αυτοκτονία των κυττάρων είναι η απόπτωση. Η απόπτωση είναι ένας φυσικός μηχανισμός που χρησιμοποιεί το σώμα για να καθαρίσει τα κύτταρα που είναι κατεστραμμένα και αναποτελεσματικά.

Αυτό το φαινόμενο είναι γνωστό ως “προγραμματισμένος κυτταρικός θάνατος” και βοηθά στη διατήρηση της υγείας των κυττάρων μας. Για κάποιο λόγο, τα καρκινικά κύτταρα δεν πεθαίνουν πλέον. Αποφεύγουν την απόπτωση. Η έρευνα ήδη από το 1998 έχει διαπιστώσει ότι τα κανναβινοειδή όπως η THC ενεργοποιούν την απόπτωση στα καρκινικά κύτταρα, πράγμα που σημαίνει ότι στην πραγματικότητα πεθαίνουν.

Όλες οι παραπάνω έρευνες έχουν βαθιές επιπτώσεις στο μέλλον της θεραπείας του καρκίνου. Επί του παρόντος, η χημειοθεραπεία και η ακτινοβολία είναι οι μέθοδοι για τη διαχείριση του καρκίνου, αλλά οι θεραπείες είναι επιβαρυντικές και έχουν μακροχρόνιες παρενέργειες.

Τα φάρμακα κάνναβης και κανναβινοειδών χρησιμοποιούνται ήδη για τη διαχείριση του πόνου και της ναυτίας που σχετίζονται με τη χημειοθεραπεία. Στο μέλλον, ενδέχεται να διαπιστώσουμε ότι τα φάρμακα κάνναβης θα ενσωματώνονται σε προγράμματα εντατικής θεραπείας.

Προσθέστε με στη λίστα email με νέα, εκπτώσεις, άρθρα, προϊόντα και εκδηλώσεις του συλλόγου

Δεν στέλνουμε spam!

Με την εγγραφή σας συμφωνείτε με την πολιτική απορρήτου μας.